جنبش سبز در گرداب سازمان سيا

حجت الاسلام قاسم روانبخش

دبیر سیاسی هفته نامه پرتوسخن

عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پزوهشی امام خمینی

در آستانه برگزاري انتخابات دهم، آقاي ميرحسين موسوي با انتخاب رنگ سبز، انتخابات دهم را به رنگ مقدس سبز گره زد و از اين رنگ سوء استفاده كرد. برخي كه در ابتدا تصور مي‌كردند وي به‌دليل سيادت خود و خاتمي اين رنگ را برگزيده است تا حدودي به آن‌ها توجه كردند؛ ولي طولي نكشيد كه رنگ سبز به نشان جمعي براي مقابله با اسلا‌م و انقلا‌ب و نظام تبديل گرديد.
سبزپوشان با حضور فائزه هاشمي، خانم زهرا رهنورد و آقاي خاتمي در استاديوم ده‌هزار نفري آزادي تجمع كردند. در اين تجمع زنان و دختران بدحجاب و بي‌حجاب، پرچم‌هاي سبز لا‌اله الا‌ ا... و يا محمد رسول‌ا...(ص) در دست گرفته و با دستان عريان آن را در ميان جمعيت مي‌چرخاندند! از اين پس رنگ سبز به نماد جنبش سبزي تبديل شد كه اعضاي آن خواستار تحقق آرمان‌هايي بودند كه در 8 سال اصلا‌حات ناكام مانده بود، حذف حجاب و ارزش‌هاي والا‌ي اسلا‌مي، حذف ولا‌يت فقيه از قانون اساسي، رهاكردن مسأله فلسطين، غزه و لبنان با شعارهاي واهي كه ابتدا بايد مشكلا‌ت داخلي را حل كرد و سپس به مسائل خارجي پرداخت، تسليم در موضوع هسته‌اي به بهانه اين‌كه هزينه آن سنگين است و... و عجيب اين‌كه آقاي موسوي همه اين امور را به نام احياي انديشه و فكر امام(ره) دنبال مي‌كرد!
انتخابات برگزار شد و جنبش به‌اصطلا‌ح سبز از ملت ايران شكست خورد، ولي اين جنبش با راه‌اندازي راهپيمايي‌ها و اغتشاشات خياباني به مقابله با نظام پرداخت و با بيانيه‌هاي تند و خشن موسوي و كروبي و احزاب پشتيبان آن‌ها كه گويا در كادر رهبري سازمان منافقين تنظيم شده بود، در جهت تخريب نظام اسلا‌مي كوشيد. با دستگيري سران اغتشاشات، آتش فتنه فروكش كرد و با اعترافات آن‌ها حقايق بسياري از پشت پرده اين جريان آشكار شد. كيان تاج‌بخش و تحليل‌گر سياسي سفارت انگليس از ارتباطات جنبش سبز با خارج به‌ويژه اسرائيل، امريكا و انگليس پرده برداري كردند. تحركات آن‌ها در راهپيمايي روز قدس بر عليه غزه، لبنان و فلسطين و هدف‌گرفتن چين و روسيه به‌جاي اسرائيل و امريكا مهر تأييدي بر وابستگي جنبش سبز به بيگانگان بود. از همه آشكارتر زماني بود كه رئيس جمهور ايران آقاي دكتر احمدي‌نژاد به سازمان ملل سفر كرد و قرار شد اپوزيسيون خارج‌نشين در مقابل سازمان ملل بر ضد ايشان و جمهوري اسلا‌مي به تظاهرات بپردازد. بيش از ده شبانه‌روز تلويزيون‌ها و رسانه‌هاي ضدانقلا‌ب از سازمان منافقين گرفته تا سلطنت‌طلب‌ها به اضافه رسانه‌هاي پربيننده سي‌ان‌ان و بي‌بي‌سي، ايرانيان مقيم خارج را به اجتماع اعتراض‌‌آميز در مقابل سازمان ملل فراخواندند. ولي استقبال ايرانيان مقيم امريكا نيز به‌اندازه‌اي كم بود كه بي‌بي‌سي از اين حضور اندك احساس شرم كرد. نكته مهمي كه در اين اجتماع بسيار قابل تأمل است حضور تعداد اندك سبزپوش كه عمده آن‌ها را زنان نيمه‌عريان تشكيل مي‌دادند و تصاوير آقايان ميرحسين موسوي، كروبي در كنار منتظري، مسعود رجوي و رضا پهلوي را در دست داشتند! اين اجتماع با اين ويژگي‌ها حاكي از پيوند جريان «راه اميد سبز» موسوي به جريان ملي مذهبي و سلطنت‌طلب و معارضان قديمي و با سابقه با نظام است. جرياني كه طي 30 سال گذشته همواره حمايت آشكار و صريح سازمان سيا و هيأت حاكمه امريكا قرار گرفته است خوشبختانه امروز با اين‌گونه تحركات سردمداران جنبش سبز نقاب سبز از چهره آن‌ها كنار رفت و حقيقت سياه آن‌ها بر همگان آشكار شد. اكنون كم‌تر كسي است كه از پيوستن جنبش سبز به سازمان سيا بي‌اطلا‌ع باشد. درست به همين دليل است كه حتي ايرانيان مقيم خارج هم به دعوت آن‌ها پاسخ منفي دادند. دعوت آن‌ها پاسخ منفي دادند.
یزدفردا
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا